Een financieel gezonde organisatie is een randvoorwaarde voor het leveren van goede zorg. De financiële administratie is de afgelopen jaren echter wel ontzettend complex geworden.
Welke processen kun je uitbesteden?
Infosheet financiële administratie uitbesteden
Door nieuwe wet- en regelgeving is bijvoorbeeld de externe verslaglegging behoorlijk ingewikkeld geworden. De toenemende digitalisering zorgt er weliswaar voor dat er minder ‘handjes’ nodig zijnvoor het eigenlijke boekhoudwerk, maar het werk wat is overgebleven vraagt wel om specialistische kennis. Zo zijn in een digitale administratie foutjes sneller over het hoofd gezien.
Bovendien vereist het efficiënt inzetten van technologie ook de benodigde achtergrondkennis: hoe koppel ik mijn zorgadministratie en salarisadministratie aan mijn financiële administratie? Hoe lees ik de bankbestanden automatisch in? En hoe los ik het op als daarin iets verkeerd gaat? Daarom kiezen steeds meer zorgorganisaties voor het uitbesteden van hun financiële administratie. Wij nemen je graag mee in welke financiële processen zich lenen voor uitbesteding in onze handige infosheet.
Download de infosheet
“Over leren, leiden en verbinden: Kiana en Hidde in gesprek”
Een frisse start bij Stippt draait om meer dan nieuwe collega’s en processen: het gaat ook om cultuur en visie. In dit gesprek delen Kiana Saeid en Hidde ten Brink hun eerste indrukken, drijfveren en toekomstvisie.Wat hoort er in een personeelsdossier binnen de zorg? (En wat liever niet…)
Stippt legt uit waarom een compleet en zorgvuldig beheerd personeelsdossier in de zorg cruciaal is voor veilige, kwalitatieve zorg – met naast wettelijke documenten ook diploma’s, VOG’s en functioneringsgegevens – en waarom verzuim- en personeelsdossiers strikt gescheiden en AVG-proof moeten zijn.Top 5 fouten bij DBC-registratie (en hoe je ze voorkomt)
Foutieve codering, te late afsluiting of ontbrekende zorgactiviteiten: veelvoorkomende valkuilen die leiden tot afkeuring of terugvordering. In deze blog deelt Stippt de vijf grootste DBC-fouten én praktische oplossingen om ze te voorkomen. Optimaliseer je registratieproces en voorkom verlies.